PÅ™emýšleli jste nÄ›kdy nad tÃm, co vlastnÄ› je móda, kromÄ› toho, že vÃme, že pÅ™edstavuje druhy obleÄenÃ? PojÄme tento Älánek zaměřit právÄ› na toto zajÃmavé téma. Móda se v průbÄ›hu Äasu velmi výraznÄ› zmÄ›nila a je možné tedy Å™Ãci, že móda je odraz kultury, ve které se vytvářela. SamozÅ™ejmÄ› je móda je i odraz vkusu, ale jednÃm dechem je samozÅ™ejmÄ› nutné podotknout, že móda, jak už bylo uvedeno na zaÄátku, nenà jen o oblékánÃ, ale v rámci každého lidského jedince vyjadÅ™uje jeho identitu, náladu, individualitu, ale také aktuálnà pocit, a akci na kterou se daný jedinec chystá.
V dneÅ¡nÃm velmi rychlém a nekompromisnÃm svÄ›tÄ› je móda vÃce než jen o trendech. Móda pÅ™edstavuje také umÄ›nÃ, vyjádÅ™enà lidského myÅ¡lenÃ, abstraktu, ale také dÃky módÄ› mnoho z nás komunikuje s okolnÃm svÄ›tem. Jak je to myÅ¡leno? Je tÅ™eba pohlÞet na každý kousek obleÄenà jako na nÄ›co co zprostÅ™edkovává vizitku, postoj a hodnoty. PÅ™Ãkladem může být urÄitÄ› velmi Äasto teÄ diskutované téma udržitelné mody. Jedinci, kteřà se na tuto modu zaměřujà vysÃlajà svÄ›tu zprávu o tom, jaký dopad má móda na životnà prostÅ™edÃ.
Návrháři této mody využÃvajà různé ekologické materiály, zkouÅ¡ejà šÃt z materiálů o kterých bychom si myslely, že to ani nenà možné. To nás pÅ™enášà do dalÅ¡Ãho tématu, s kterým se móda úzce pojÃ, a to je ekonomika, virtuálnà realita a umÄ›lá inteligence. Ano i tyto témata jsou důležité pro módnà průmysl. DÃky dobÄ›, ve které žijeme se módnà pÅ™ehlÃdky pÅ™esouvajà do prostÅ™edà virtuálnà reality a nebude to dlouho trvat, kdy pozice modelky bude obsazená hologramem. V neposlednà řadÄ›, co působà na odvÄ›tvà mody jsou influenceÅ™i, kteřà významnÄ› formujà to, co se bude nosit. Žádná módnà znaÄka v dneÅ¡nà dobÄ› by nedokázala fungovat bez online marketingu, který influenceÅ™i pÅ™inášejÃ.  S pÅ™Ãchodem každé nové módnà sezóny procházÃme i my sami mÄ›nÃme.Â